The New York Times' Attempt to Smear Adelson and Netanyahu

The New York Times ran an insane article in which its reporters got roped into a Jeffrey Epstein scam involving Clintonworlder David Boies, who apparently wanted to blackmail powerful men with Epstein videos that never actually existed.

Then, under a subheader, "A chance to sway the Israeli election", there's a claim that they wanted to sell videos of Ehud Barak, a former Israeli PM, to Sheldon Adelson to influence the election.

 The Israeli election was barely a week away, and Mr. Barak was challenging Prime Minister Benjamin Netanyahu. The purported images of Mr. Barak might be able to sway the election — and fetch a high price...

Mr. Adelson, a billionaire casino magnate in Las Vegas, had founded one of Israel’s largest newspapers, and it was an enthusiastic booster of Mr. Netanyahu. Mr. Pottinger wrote that he and Mr. Boies hoped to fly to Nevada to meet with Mr. Adelson to discuss the images.

Once upon a time, the New York Times would actually have known basic things about Israel's election. And would have known that Barak was  "challenging" Netanyahu in the same way that Mark Sanford was challenging Trump.

Barak's Israel Democratic Party is a small sub-component of the Democratic Camp that's little more than a useless lefty protest group. At last check, the Camp had 5 Knesset seats and Barak's party had only 1 seat.

Or to sum up, nobody would pay 50 cents for a video of Barak. 

A video of Barak with children, goats or space aliens would have zero impact on the Israeli election. 

Share