NPR Took $$$ to Push Obama's Iran Deal, Accuses FOX of Colluding w/White House

There's an old saying. When you live in a broken glass house paned with plastic wrap, you shouldn't throw rocks. Yet the media has rolled out a sad parade of "White House and FOX News are coordinating" stories. That's like drug dealers complaining that corner stores are selling tobacco. The media spent eight years living in Obama's vest pocket. Now it's getting shirty about its own sins.

Here's NPR. (At least the parts of it that weren't purged by #MeToo.)

"Journalist Sees 'Almost No Daylight' Between Fox News And White House Agendas." NPR

Fascinating. Perhaps NPR could spend the $100K it got from the Iran Deal lobby in support of Obama's Iran nuke push to tell us more?

A group the White House recently identified as a key surrogate in selling the Iran nuclear deal gave National Public Radio $100,000 last year to help it report on the pact and related issues, according to the group's annual report. It also funded reporters and partnerships with other news outlets.

In The New York Times Magazine article, Rhodes explained how the administration worked with nongovernmental organizations, proliferation experts and even friendly reporters to build support for the seven-nation accord that curtailed Iran's nuclear activity and softened international financial penalties on Tehran.

"We created an echo chamber," said Rhodes, a deputy national security adviser, adding that "outside groups like Ploughshares" helped carry out the administration's message effectively.

Ploughshares has funded NPR's coverage of national security since 2005, the radio network said. Ploughshares reports show at least $700,000 in funding over that time. All grant descriptions since 2010 specifically mention Iran.

When you've actually been caught in bed with another man's wife, you probably shouldn't shout about adultery.

NPR was literally caught red-handed. Literally.

"Where I found more cause for concern — and where both Oreskes and Mohn agree that there was a breakdown, at least in internal processes and disclosure — is in the large number of Ploughshares-funded analysts and experts who made it on the air to talk up the deal, without any acknowledgment of that by NPR."

That's from NPR's own self-assessment. Which gives it every excuse in the world. 

But by all means, let's have more lectures on sexual harassment and echo chambers from the taxpayer funded sexual harassment echo chamber that is NPR.

Share